۱۳۹۲ فروردین ۱, پنجشنبه

اطلاعیه 382 : انسان های آزاده و آزادیخواه


 VVMIran
 zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 979 34 07      0163 261 12 57         
Fax: +49 511 26173 76


ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.
ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ کس را نباید خود سرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد.
ماده 20  اعلامیه جهانی حقوق بشر
الف/ هر کس حق دارد آزادانه مجامع و جمعيتهاي مسالمت آميز تشکيل دهد.
ب/ هيچکس را نميتوان مجبور به شرکت در اجتماع کرد.


دستگیری های گسترده در مناطق مختلف کردستان را محکوم است
انسان های آزاده و آزادیخواه

دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به بازداشت گسترده‌ی شهروندان کرده و تمامی مردم کُردستان و به ویژه فعالان فرهنگی را تحت فشار قرار داده و با طرح و سناریوهای از پیش‌تنظیم شده، فضایی مملو از رعب و وحشت را در کُردستان بوجود آورده است.
در اسفند1391 بیش از 30 تن در مناطق مختلف کُردنشین ایران توسط اداره‌ اطلاعات و نیروهای انتظامی دولت جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ دلیلی بازداشت و در بیشتر موارد حتی خانواده‌هایشان از سرنوشت و محل نگهداری این بازداشت ‌شدگان و همچنین اتهامات وارد شده به آنها اطلاعی ندارند.
از کسانی که در مناطق مختلف کُردنشین ایران بازداشت شده‌اند می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:
مهاباد: قاسم احمدی، خسرو کُردپور، مسعود کُردپور سه تن از افرادی هستند که در روزهای شانزدهم، هفدهم و نوزدهم اسفند ‌ماه بازداشت شدند.
پاوه: در نوزدهم اسفندماه ١٣٩١ پنج فعال فرهنگی، ادبی شهر پاوه به نام‌های "قانع حاتمی، محمد نگاری، بابک عباسی، معتصم شافعی و جهانبخش احمدی" توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات شهر پاوه بازداشت و پیشتر نیز در روز هفدهم اسفند‌ماه "یاسر کاکایی" و در روز چهاردهم اسفند‌ماه ٣ شهروند دیگر کُرد به نام‌های "بختیار رسولی" "مختار احمدی و ستار احمدی" در شهر پاوه و روستای خانقا بازداشت شدند. این در حالی است که چند روز پیش دو تن به نام‌های کیهان عزیزی و داوود غفاری به اتهام‌های نامعلومی بازداشت و در اثر شکنجه وضعیت جسمانی "کیهان عزیزی" وخیم مي‌باشد. "فردین رسولی و بختیار کاکایی" دو تن دیگر از فعالان فرهنگی شهر پاوه هستند که در این شهر بازداشت شده‌اند.
نقده: 5 شهروند به نام‌های، "محمد سهرابی، ناصر نعمت‌خواه، کامران عثمانی، شهاب احمدی آذر و یوسف حاجی خوش" توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شده‌اند
اشنویه: دو شهروند به نام‌های "قادر داستان و رحیم فتوحی" بدون هیچ دلیل مشخصی بازداشت شدند.
سنندج: در روز هفدهم اسفندماه، 5 تن به نام‌های "علی آزادی، بهزاد فرج‌اللهی، حمید محمود‌نژاد، سید خالص حسینی و وفا قادری" به اتهام "برگزاری مراسم روز جهانی زن" بازداشت گردیدند.
از این رو کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی خشونت و استفاده از آن در هر شکلش و با هر هدف و منظوری، در هرجا که باشد اقدامی نا موجه و غیرقابل توجیه دانسته و بعنوان یک نهاد حقوق بشری، اینگونه اعمال را محکوم می نماید.



382
کانون دفاع از حقوق یشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر